תגמלו עבור מציאת טעויות

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בחברות השונות היא הטעויות בעבודה שאין להן מקום. זה מה שקורה עם הטעויות בעתיד. ככל שהאווירה הפסיכולוגית בצוות קשה ובעייתית יותר – כך יש נטייה גדולה יותר להסתיר את הטעויות, לשכוח עליהן או להפיל אותן על אנשים אחרים. אם ננסה לחשוב על הסיבות להתנהגות זו – נוכל להגיע לסיבות שונות ומגוונות.


אבל כעת אני מציע לכם להתמודד רק עם חלקן. הבסיס – עובדים מסוימים חושבים שהם מושלמים. הם בטוחים שאם מישהו טעה – אז זה יכול להיות כל אחד, אבל לא הם עצמם. בדרך כלל אלה הם העובדים הצעירים. ניתן להפנות אותם לייעוץ מקצועי אצל פסיכולוג, הרי צדק אבסולוטי ושלמות משתייכים עדיין לתחום המדע הבדיוני, יחד עם אלמוות ויכולת אינסופית. אתם יכולים לנסות גם את השיטה הבאה:


תקבעו תגמול מסוים עבור כל טעות שתימצא. רק תגדירו מראש מה ייחשב לטעות, כדי שלא תגיעו למצב שבו תוצרת לא איכותית תיחשב לטעות (תארו לעצמכם כמה טעויות אפשר לספור אם אתם מייצרים כ- 1000 חלקים ביום ולפחות בחצי מהם יש פגם כלשהו בייצור).


תנאי הכרחי – אסור להעניש בגלל הטעות (אלא אם כן מדובר בהוצאות). אם העונש בגלל הטעות יהיה משמעותי יותר מהתגמול – זה יהיה רק יותר גרוע: זה יהפוך להלשנה מסודרת ו"חוקית" על העמיתים.


קושי אפשרי – העובדים יעשו טעויות באופן מודע על מנת לקבל את התגמולים.


לכן זה יהיה הרבה יותר יעיל אם תתגמלו את מציאת הטעויות מדי פעם ולא תמיד, וכמו כן לא בכל החברה בבת אחת אלא כל פעם במחלקה אחרת.


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה