שיקום לאחר אשפוז – מידע חשוב לאוכלוסיית הגיל השלישי

שיקום לאחר אשפוז – מידע חשוב לאוכלוסיית הגיל השלישי

אנחנו עשויים לעבור אשפוזים מסיבות שונות לאורך השנים, אבל כפי שמוכיחה הסטטיסטיקה, שיעור האשפוזים גבוה יותר בקרב האוכלוסיה המבוגרת יותר. אם זה לא מספיק, גם תקופת האשפוז עלולה להתארך ככל שהגיל עולה, ובאופן ספציפי – מגיל 55 ואילך. במקרים רבים נדרש הליך שיקום עם השחרור, ואף לפני היציאה הביתה, ולכן חשוב להבין לעומק מה זה אומר, מתי כדאי להתחיל ואיך זה נראה בפועל.

 

השפעות האשפוז על התפקוד

באופן טבעי, לא כל אשפוז מחייב תהליך שיקום, גם בגיל מבוגר. אלא שבמקרים רבים האשפוז מגיע בשל נפילה (ובאופן ספציפי שבר או חבלת ראש), אירוע מוחי, דלקת ריאות ואפילו ניתוח, בין אם מדובר בניתוח חירום ובין אם בניתוח מתוכנן. מאחר וגם האשפוז עשוי להיות ממושך במצבים מעין אלה, עם החזרה הביתה מתחילה למעשה תקופה קצת אחרת, של הסתגלות מחדש.

חשוב להבין שהתפקוד של אנשים שחוזרים הביתה לאחר אשפוז, ובוודאי בשל מצבים כמו אלה שתוארו כאן, נפגע. הם גם מרגישים חסרי ביטחון בבית, ויש קשר ישיר בין התחושה הזו לבין הירידה בתפקוד הפיזי והקוגניטיבי. לכן נדרש שיקום גריאטרי ממוקד מאוד, על ידי אנשי מקצוע כמובן, וזהו כלי משמעותי שיכול לשנות את התמונה ולהחזיר את האדם לתפקוד.

 

מתי כדאי להתחיל בתהליך שיקום לאחר אשפוז?

המטרה המרכזית בכל תהליך של שיקום לאחר אשפוז, היא לחזק את השרירים ולאפשר לאדם לנוע באופן חופשי ומלא. זה ללא ספק צעד קריטי, שיכול להעניק לכם את חופש הניידות ואת תחושת הביטחון שנפגעה. כדי לייעל את התהליך ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר, כדאי להתחיל בשלב מוקדם ככל האפשר, מיד עם החזרה הביתה.

 

איך נראה תהליך שיקום לאחר אשפוז?

כדי להבטיח תוצאה אופטימלית וחזרה לשגרה ולתפקוד מיטבי, חשוב שתוכנית הטיפול תיקבע באופן אישי, בהתאם למצב הרפואי, לסיבת האשפוז ולצרכים האישיים של כל אחד ואחת. בהתאם ניתן לכלול במסגרת התהליך מספר טיפולים:

  • פיזיותרפיה שיקומית
  • ריפוי בעיסוק
  • קלינאית תקשורת
  • ליווי אישי וייעוץ של דיאטנית קלינית המתמחה תהליכי שיקום

 

כמה זמן נדרש לשיקום מלא?

האמת הפשוטה היא שאין מסגרת זמן קבועה ואחידה, ולמעשה, משך הזמן שיידרש שונה למדי בין מטופלים. הסיבה לכך היא שישנם לא מעט משתנים בנוסחה הזו, מהמצב הפיזי והמצב הקוגניטיבי, דרך סיבת האשפוז, חומרת הפגיעה ואפילו מידת שיתוף הפעולה של המטופל לכל אורך הדרך. מצד שני, עם אנשי המקצוע הנכונים ועם מחויבות לתהליך, תוכלו לשפר משמעותית את התפקוד ולנוע בבטחה בבית, וגם בחוץ.

 

Restart Therapy מומחים לשיקום ביתי פרטי, מציעים תוכניות שיקום רב מקצועיות בבית הלקוח לכל מטרה במגוון רחב של תחומים, כולל שיקום לאחר אשפוז, שיקום פרטי לאחר אירוע מוחי, שיקום הליכה, שיקום בליעה אצל מבוגרים ועוד. למידע נוסף אודות שיקום לאחר אשפוז התקשרו ל-Restart Therapy 077-9966400, ניתן גם לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/.