תדאגו גם ללקוחות של הלקוחות שלכם

ללקוח שלכם אתם סעיף הוצאות, הוא מוציא עליכם כסף. הלקוחות שלו הם סעיף הכנסות, מהם הוא מקבל כסף. אז מי חשוב לו יותר?


בררו מהם הצרכים החיוניים של הלקוחות הסופיים (=שלו), והציעו ללקוחותיכם את הדרכים הטובות ביותר לספק את הצרכים האלה. אם צרכן מעדיף סוג מסוים של יוגורט לעומת אחרים, תציעו ללקוח שלכם לספק יותר מהמוצר המבוקש. ומה אם יש לכם אלפי מוצרים? לא כל לקוח מסוגל לעקוב אחרי זה, כאן אתם יכולים להציע להרכיב את ההזמנה בצורה מיטבית, כלומר לספק את המוצרים ואת הכמויות בהתאם להעדפות הצרכנים.


המצב יהיה טוב עוד יותר אם אתם תעקבו אחרי מלאי המוצרים אצל לקוח וכאשר רמת המלאי תתקרב לאפס תספקו את המוצרים לחידוש המלאי עבור הלקוח. כך למשל בסופרמרקט הקרוב מוצרים מסוימים לא היו מספר ימים, שוב הופיעו על מדפים ושוב נעלמו למספר ימים. אם לקחתם בחשבון שבימים מסוימים המוצר הנתון איננו ואילו קונים את המוצר כל יום, אזי החנות מפסידה כסף בגלל מכירה של חצי מהכמות. לו מפיץ היה מספק את המוצרים שאזלו מהמלאי במשך יום העבודה, לקראת פתיחת החנות ביום הבא נפח המכירות היה עולה וגם הרווחים היו גדלים בעשרות אחוזים.


זה לא קורה ברוב המקומות. התוצאה, למשל, פיגור בעבודות בניין בשל מחסור בחומרי בנייה.


תדאגו לא רק ללקוחות שלכם אלא גם ללקוחות של הלקוחות שלכם.


 המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה