גישור – דרך לשימור לקוחות

בעלי עסקים נתקלים לפעמים בסוגיה של לקוח לא משלם. העיסקה בוצעה, הסחורה/שירות ניתנו והלקוח משום מה ממאן לשלם את מלוא הסכום! לפעמים יש לו טענות על אופי השירות/ האספקה/ טיב המוצר… לפעמים הסחורה לא "בדיוק מה שהוא חשב"… לפעמים הוא נקלע לבעיה תזרימית… ולפעמים הוא פשוט שכח!


פנייה לערכאות משפטיות כגון תביעות קטנות הינה דרך מקובלת לנסיון לפתור את המחלוקת – אבל, אז את/ה מאבדים לחלוטין את הלקוח, את חבריו, מכריו, וכל החוג העיסקי המקושר אליו. אלטרנטיבה אחרת הינה פניה להליך גישור. גישור הינו תהליך בו המגשר, כצד שלישי, מסייע לצדדים החלוקים לזהות את הסוגיות העיקריות במחלוקת, מאפשר משא ומתן ממוקד אינטרסים ומכוון את המעורבים למצוא את הפתרון האיכותי והמתאים למחלוקת – בהסכמה. בגישור שני הצדדים מרוויחים! הליך גישור הינו מהיר, יעיל, חסכוני ובעיקר משמר יחסים מתמשכים. אז בפעם הבא שאת/ה בעל עסק עומד/ת רגע לפני הגשת תביעה נגד לקוח- תחשוב/י גישור ובכך תשמר/י חוג לקוחות מרוצה ואף תחסוך/כי עלויות ובכך תגדיל/י הכנסות!!


הטיפ ניתן ע"י סנדרה רגב


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה