לעולם אל תניח שיש לך די לקוחות

מדי שנה נסגרים בישראל כ- 45,000 עסקים קטנים שנכשלו. מחקרים מצביעים כי הסיבה הנפוצה ביותר לכישלון היא שיווק לקוי וחוסר ידע בתחום זה ועל כן ייטב אם בעלי העסקים הקטנים יישמו 10 כללים פשוטים שימנעו מהעסק שלהם להצטרף לרשימה המפוקפקת של עסקים שנכשלו, ואלו הם הכללים:


-בניגוד לדעה הרווחת הגורסת כי ישנם תחומים שאין צורך בקידומם ובשיווקם – אין זה כך. כל תחום "זקוק" לקידום מכירות ולשיווק ועל כן דאג להקציב סכום כסף מתאים מדי חודש לנושא זה.


-שם המשחק בתחום השיווק וקידום המכירות הוא כמות. לכן, אם אין בידך כעת תקציב לסוכן מכירות, גם פלאיירים יעשו את העבודה, לפחות בינתיים.


-הגדר לעצמך מיהו קהל היעד אליו אתה פונה ומקד את השיווק, כך תחסוך הוצאות שיווק מיותרות.


-ברר עם קהל היעד מה מעניין אותו ודאג לקדם רק את אותו שירות או מוצר.


-מודעה פרסומית שצריכה לקדם מוצר או שירות, אינה צריכה להיות גדושה בפרטים או עמוסה בתמונות – זה לא יגביר מכירה.


-במודעת פרסומת אל תעשה שימוש ביותר מ- 2-3 גופנים. שימוש מוגזם בגופנים שונים יגרום לקורא ברוב המקרים לדלג על המודעה שלך.


-הקפד על הפרדה שיווקית בין קהל הלקוחות הקיימים לקהל לקוחות חדש.


-דאג להמשיך ולשווק באופן קבוע לקהל הלקוחות הקיים – שימור הלקוחות הקיימים יעלה לך פחות בהשוואה לגיוס לקוח חדש.


-פרסום מוצלח לא מפסיקים, אלא רק מחזקים.


-לעולם אל תניח שיש לך די לקוחות, אחד מכללי המפתח בעולם העסקים גורס כי מה שלא עולה – יורד.


מאת אלעד הדר, המנכ"ל והבעלים של חברת הייעוץ העסקי "סקסס".


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי 


 

הוסף תגובה