כמנהל, חשוב שתדע לשתוק לפעמים

אין עוררין שיכולת רטורית וכישורי התבטאות הם תכונות שמשרתות מנהלים ומנהיגים בדרכם להצלחה. למנהל כריזמטי השולט באמנות הדיבור, יש יתרון. אלא, כמו בכל נושא החיים, החכמה היא לדעת את המינון והעיתוי הנכונים, וכמובן – מתי לשתוק ולהקשיב. בין אם זה עם כפיף, עמית או לקוח, למד לשמור על שתיקה: אפשר לבן שיחך לסיים את דבריו לפני שאתה מתפרץ עם מחשבות חדשות משלך. השתיקה מספקת הזדמנות להקשיב לא רק למילים ולרעיונות אלא גם לרגשות.


מנהלים מצוינים מקפידים לנשוך את לשונם ולהעדיף להקשיב במקום לומר את אשר בקצה לשונם באותו הרגע. וגם בעסקים: "לעולם אל תפתח ראשון את פיך בעת ניהול מו"מ. דג הפותח את פיו, עולה מיד בחכה". ישנם אנשים שבמקום להקשיב למה שנאמר אליהם, עסוקים בלהקשיב למה שהם עצמם הולכים לומר בעוד רגע. לעתים, מה לעשות, השתיקה גם תחסוך ממך מבוכה, ועל כך אמר אברהם לינקולן "עדיף לשתוק ולהיחשב טיפש מאשר לפתוח את הפה ולא להשאיר מקום לספק…". במקומות שניתן לבחור, העדף לשתוק מלדבר, שכן אזניים מעולם לא סיבכו אדם בצרות, הפה דווקא כן. ואגב, כאשר אתה סוף-סוף פותח את הפה, היה בהיר, ישיר ובגובה העיניים, ועל כך אמר אריסטו: "חשוב כמו בן אדם חכם, דבר כמו בן אדם פשוט".


מאת איתן ראובני, "ניהול אפקטיבי בע"מ"


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי

הוסף תגובה