בלוגרים עשויים לתרום ליח"צ באינטרנט

לא מזמן התעוררה סערה ברשת, לאחר שאחת מחברות האינטראקטיב פנתה לבלוגרים בבקשה לקדם מוצרים מסחריים בבלוגים שלהם בתמורה למוצרים, אותם יקבלו חינם. מדובר בשיטת עבודה מקובלת מאוד בעולם יחסי הציבור 'הקלאסיים'. עיתונאים ועורכים מקבלים מדי יום מוצרים כדי שיכתבו עליהם במדוריהם, ואין בכך כל פגם. עבודה מול בלוגרים באותה שיטה מקובלת מאוד באירופה ובארה"ב, ואין סיבה שלא תעבוד גם בארץ. בעידן הווב הנוכחי, הבלוגרים הם למעשה 'העיתונאים החדשים', אם כי יש לקחת את בחשבון את העובדה שבלוגרים הם אנשים פרטיים שאינם עובדים עבור מישהו ובעבור תמורה, לפחות כרגע, בעתיד גם זה אמור להשתנות. כאשר מבצעים פניה לבלוגרים, רגישות ושקיפות הם שם המשחק. מעקב אחר הבלוג, קריאה בעיון של כל הפוסטים, היכרות מעמיקה עם עולם התוכן של הבלוגר ותחומי העניין שלו, הם הכרח. רק לאחר שלמדנו את הבלוג לפני ולפנים, ניתן לפנות אל הבלוגר ולעניין אותו במוצר, שירות או תכנים הקשורים ישירות לעולמו ושיש בידם לתרום לו הן ברמה המעשית והן ברמת החוויה. יש להניח שאם הכותב יהיה שבע רצון וירגיש שקיבל דבר מה שתרם לו והעשיר אותו באופן זה או אחר, הוא גם יכתוב עליו בבלוג שלו.


מאת שירלי פלג, עוסקת בתחום Online PR בחברת TBWA\DIGTAL


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי

הוסף תגובה