מנהל השיווק המודרני: חי את השטח, נושם נתונים
- 05/08/2010
- זמן קריאה מוערך: 1 דק'
כיוון שהתחרות בשוק קשה, הלקוחות יודעים בדיוק מה הם רוצים, מצפים ואמורים לקבל ברמת המוצר וברמת השירות. אם לא מספקים את רצונם, הם פשוט יקומו ויעברו בקלות למתחרים. התחרות היא מאוד קשה וכל לקוח חשוב לארגון.
במקביל, ארגון עם מספר רב של לקוחות וקשת מוצרים ושירותים רחבה, אינו יכול להתנהל על בסיס תחושות בלבד. מנהל השיווק המודרני חייב להתבונן באינפורמציה ולהבין את ביצועי הארגון מתוך הנתונים הזורמים ממערכות המידע.
שקלול המידע מן השטח וממערכות המידע יספק את התמונה האמיתית אודות הארגון, מה עובד טוב, מה עובד פחות טוב, היכן ניתן לחסוך והיכן מסתתרים סיכונים והזדמנויות.
רק לאחר שבדק ולמד את השטח ולמד את הנתונים הזורמים מן המחשב, צריך מנהל השיווק לתת לאינטואיציה, לדמיון וליצירתיות לפרוץ, לצאת במבצעים חדשים, מוצרים חדשים, לשפר את השירות, להוסיף קווי מוצר וכו'. חשוב לזכור: מערכות המידע אמורות לשמש רק כאמצעי תומך החלטה. אף מערכת מידע, ותהיה זו המשוכללת ביותר אינה יכולה להחליף את האינטואיציה, היצירתיות וכושר השיפוט הניהולי של האדם.
הכותב הוא אורן בסון, עורך פורטל השיווק הישראלי Allmarketing ומנכ"ל חברת "אולמדיה-ייעוץ תקשורתי שיווקי".
באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי
-
שימרו על קשר עם הלקוח
בעיקר אם לא קורה שום דבר. טלפון אישי בנוסף לברכה המקובלת לחג יכול לעשות...
-
שימוש באיש יח"צ מול התקשורת: מועיל לא פחות מפרסום, ויותר זול
שימוש באיש יחסי ציבור או אפילו התנהלות עצמית מול התקשורת יכולה להועיל...
-
כיצד להתראיין נכון ברדיו?
לכל אדם יש 15 דקות של תהילה, אז אם קיבלת את 15 הדקות שלך ברדיו ציית לכללים...
-
תקנון האתר
השימוש באתר TIPS4U (להלן:"האתר") ובתכנים המוצגים בו ובבלוגים היושבים תחת...
-
יין, מומלץ לרכוש בחנויות היין המתמחות
בחנויות המתמחות, ניתן להיות בטוחים שהיין נשמר כהלכה. שמירה של יין בתנאים...
-
יין, כדאי לבחור כוסות של חברה מוכרת ואיכותית
אלו סוגי כוסות מומלצים לבר הביתי? כוסות וויסקי – לשתייה של וויסקי...
הוסף תגובה