שאלו את עצמכם לפחות 5 שאלות "למה"

כפי שלמדתי בעצמי, ניסיון אישי אחד יעיל ובעל ערך רב יותר מאשר עשרות הסברים של אנשים אחרים. לכן אני מציע לכם פשוט ליישם את השיטה שמפורטת להלן. מבלי לחשוב יותר מדי האם צריך לעשות את זה או לא, ואם כן אז איפה, איך ועם מי.


פעם, ממש מזמן, סיפרתי על התועלת של השאלה הנפלאה "למה". אבל אז פשוט הצעתי לשאול את השאלה הזאת או להשתמש ברשימה מוכנה של שאלות ה"למה". לעומת זאת עכשיו אני מציע לכם לעשות את מה שנעשה בחברת Toyota, ולשאול את עצמכם לפחות 5 שאלות "למה".


יש לשאול את השאלות הללו לא בבת אחת, אלא לפי הסדר. תשאלו "למה" לאחר קבלת התשובה לשאלת "למה" הראשונה. לאחר קבלת התשובה בפעם השנייה – תשאלו עוד פעם "למה", וכך עד שתגיעו לחוליה החמישית או הכי חשובה בשרשרת של סיבה-תוצאה.


לדוגמה:
למה מישהו נכלל ברשימת תפוצה? כדי לקבל מידע שיווקי נוסף. למה הוא רוצה לקבל מידע שיווקי נוסף? כדי להיות יותר בקיא בעבודה שלו. למה הוא רוצה להיות יותר בקיא? כדי להתקדם בקריירה. וכן הלאה.


למה לא השתמשתם לפני זה בכלי המצוין הזה?
למה אתם לא משתמשים בו כעת?


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה