פורומים ברשת הם במה שיווקית לכל דבר

הפורומים ברשת, מעצם הנגישות שלהם והיותם 'פתוחים לקהל הרחב' הפכו מזמן לבמה שיווקית. בעלי אינטרסים מכל תחום מציעים שם את מרכולתם ומטמיעים מסרים שיווקיים בין אם במסווה או בין אם באופן מוחצן ובוטה. אמנם, העברת מסרים שיווקיים בפורומים היא מקובלת ומהווה חלק בלתי נפרד מפעילות יחסי הציבור אונליין, אולם כדי שהמסר יחלחל יש לפעול במקצועיות וברגישות. ראשית, יש לבצע ניתוח מדיה הפורס בפנינו את זירות השיחה והפורומים הרלוונטיים. אחרי שנבחרו הזירות לפעילות, יש ללמוד אותן היטב, להכיר את הגולשים הדומיננטיים ולהתחבר לז'רגון. ברגע שמתחילים להשתתף בדיון באופן פעיל, יש להיצמד לאסטרטגיה שנקבעה מראש ולא 'לירות' מסרים בלי הבחנה. מומלץ לחבוש את 'כובע המומחה' ולספק לגולשי הפורום פתרונות ענייניים, תוך הפניה לאתר הלקוח ולתכנים מערכתיים שפורסמו אודותיו וכוללים בתוכם אינפורמציה חיונית. גם אם הגולשים יבינו שאתם מייצגים גוף מסחרי כלשהו, כל עוד המידע שתתנו יהיה ענייני ורלוונטי ויסייע בידם, לא תהיינה התנגדויות.


מאת שירלי פלג, עוסקת בתחום Online PR בחברת TBWA\DIGTAL


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי

הוסף תגובה