עם האצבע על הדופק- יאן קליימן
- 18/04/2016
- זמן קריאה מוערך: 2 דק'
גם אם נדמה לכם שהבנק מחזר אחריכם ונותן לכם יחס שלv.i.p ,נקטו שיטת ״כבדהו וחשדהו ״.זכרו,הבנקים רוצים להרוויח כמה שיותר ואתם רוצים לחסוך .
אם אתם בעלי עסק קטן ,בינוני או גדול ,רובכם מסתובבים בתחושה שהבנק מעניק לכם ,יחס מועדף.הטלפונים התכופים,הפגישות עם מנהל הסניף ,והחיזורים של הבנקאית האישית ,נותנים לנו להרגיש כי הבנק עושה הכול ,ולו כדי שלא נעבור לבנק המתחרה .
אבל האמת היא שונה .בעצם ,רובנו מסתובבים עם תפיסה שגויה ,שלפיה בתור לקוחות מועדפים ,הבנק מעניק לנו יותר ,או יותר נכון גובה מאיתנו את הריביות והעמלות הנמוכות ביותר .בפועל ברוב המקרים זה לא כך,והמציאות רחוקה מכך .
התחושה שהבנק כביכול רודף אחרי לקוחותיו עם הצעות מפתות לחתום על מסגרות אשראי זולות ומיוחדות ,מסביר יאן קליימן ,וכי לקוחות מועדפים מקבלים את התנאים הטובים ביותר שהבנק יכול לתת,היא הרבה פעמים מוטעית ושגויה .
רוב הבנקים מעניקים ללקוחות את התנאים הגרועים ביותר שהם יכולים לתת,ולקוח שלא יודע או טורח לנהל מו״מ עם הבנק ,ושאינו יודע לדרוש תנאים מועדפים ,הנחות והטבות ,לא יקבל יחס רציני מהבנק והיענות לדרישותיו .
קיימות כמה עובדות בסיסיות ,מסביר יאן קליימן ,שרובנו נוטים לשכוח :הבנקים ,למרבה הצער ,לא נותנים לנו הטבות מיוזמתם החופשית .לכן ,כאשר אנו מעוניינים בפתיחת מסגרת חדשה או לחלופין בהלוואה חדשה .יש לבדוק את העלויות והתנאים לפחות בדני בנקים שונים ,ולנהל מו״מ לקבלת התנאים הטובים ביותר.
זכרו ,הבנק מעוניין למכור לנו אשראי במחיר הגבוה ביותר ,ואנו הקונים מעוניינים לקנות הכי בזול שאפשר .והיות שהבנקים מעוניינים בנו ,בדרך כלל מתחרים ביניהם.
מי שלא עוקב אחרי מחירוני הריביות והעמלות בבנקים השונים,לא יכול לדעת מה הבנקים באמת מסוגלים לתת כהטבה,מה נקבע כריבית בסיסית ,מהי תוספת סיכון,המשמעות של הקצאת אשראי ,ומה מתחייב מבדיקה של דו״ח אובליגו .מי שלא בקיא בכל אלה ,לא יכול לנהל משא ומתן יעיל ותקיף מול הבנקים ,ולקבל הטבות .
גם כשכבר הושגה ההטבה המבוקשת ,מסביר יאן קליימן ,הלקוח צריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולשים לב שהבנק אכן עומד בהבטחותיו .חשוב לקבל את כל ההטבות שהובטחו בכתב מהבנק ,ולא להסתמך על הבטחות בעל פה ,וזאת משום שמנהלים ופקידים משנים תפקידים ,עוברים ומתחלפים כל הזמן .
חשוב מאוד לזכור ,כי ההטבות שמקבל לקוח מהבנק הו מוגבלות בזמן ,ועל הלקוח חלה החובה לדעת ולברר מתי חל מועד סיומן ,ולבקש מבעוד מועד את חידוש ההטבה ,אל תצאו מנקודת הנחה ,טוען יאן קליימן ,שחידוש ההנחות – הטבות ייעשה באופן אוטומטי ,כי ההיפך הוא הנכון.
בכל פעם שלקוחות ועסקים מחדשים את מסגרות האשראי או לחלופין ממחזרים הלוואות ,או עושים כל פעולה בנקאית אחרת ,עליהם לבדוק ולוודא שהתנאים הטובים שנחתמו בהסכם המקורי ,הם אותם התנאים שתקבלו גם היום ,כדי שהבנק לא יקפיץ שוב את המחירים למקסימום .
-
יאן קליימן יעוץ והכוונה
יאן קליימן יעוץ והכוונה מצביע על אופן ברור דרכי הנועם שיש לפעול בהם,על...
-
יאן קליימן
1.סקר 9.5 אחוז מלקוחות הבנקים מתלוננים על העמלות 2.המאבק של ...
-
מתודולוגית היעוץ האירגוני - פיננסי של יאן קליימן
ביעוץ האירגוני - פיננסי של יאן קליימן נלמד תפיסות ,מודלים ואסטרטגיות...
-
תכני היעוץ האירגוני - פיננסי של יאן קליימן
תכני היעוץ האירגוני - פיננסי של יאן קליימן : 1.מנהל מערך המכירות כמנצח...
-
תכני היעוץ האירגוני - פיננסי של יאן קליימן
תכני היעוץ האירגוני - פיננסי של יאן קליימן : 1.מנהל מערך המכירות כמנצח...
-
יאן קליימן - יעוץ אירגוני פיננסי
ניהול מערך המכירות והעסקים מציב בפני מנהלי מערך המכירות בארגונים...
הוסף תגובה