מרשת יונים ועד ניקוי לשלשת יונים – איך מטפלים במפגע הזה?

מרשת יונים ועד ניקוי לשלשת יונים – איך מטפלים במפגע הזה?

בעוד שיונים נחשבות לסמל של שלום בעולם, ואפילו של תקווה כמו בסיפור של נוח והמבול, ואפילו שיש "משוגעים לדבר" שממש מגדלים יונים בכוונה תחילה, העובדה המרה עומדת בהינה – עבור מרבית האוכלוסייה, היונים הן מפגע לכל דבר. הן משאירות לשלשת דביקה על הרכבים שלנו, על המזגנים שלנו, על הכביסה שלנו ועל הבתים שלנו, ולפעמים אפילו על הראשים שלנו!). למרות שהן מהוות מפגע וטורדות את מנוחתם של המוני אנשים כל יום, בישראל כמו גם בכל העולם, הרי שלא הרבה אנשים מכירים את הפתרונות הפשוטים ביותר להרחקת יונים, פתרונות כגון רשת יונים, התקנת דוקרנים ליונים.

אם גם אתם מנסים להיפטר מלהקות יונים טורדניות שנוחתות לכם בכל מקום אפשרי ומשאירות סימנים, ואפילו בונות קינים (סכנה תברואתית חמורה!), תשמחו להכיר את הפתרונות שלפניכם, הן להרחקת יונים והן לטיפול בלשלשת שהצטברה, אפילו בכמויות גדולות.

הרחקת יונים מקצועית – איך עושים את זה?

  1. רשת להרחקת יונים – אולי הפתרון הפופולארי ביותר למצבים של ריבוי יונים. בעוד שדוקרנים להרחקת יונים מהווים פתרון איכותי וזמין, הרי שלפעמים הוא פשוט לא מספיק. הדוקרנים עושים עבודה מצוינת במקרים ספציפיים, אבל במקרים בהם יש המוני יונים, שמגיעות במסות, או שהמיקום מורכב ומלא בפינות מסתור ונקודות נחיתה פוטנציאליות, השיטה הפשוטה, המהירה, היעילה והעמידה ביותר היא ללא ספק רשת להרחקת יונים. מדובר ברשת חכמה וחזקה שיכולה להתמודד גם עם שינויי מזג האוויר, הגשמים, הקור והרוח, ולעשות את עבודתה בכל חודשי השנה, לאורך שנים רבות – במניעה מוחלטת ואבסולוטית של כניסת יונים, וציפורים אחרות, למרחב שהחלטתם לנקות.
  2. דוקרנים – כבר הזכרנו את הדוקרנים בסעיף הקודם, וכעת נפרט ונסביר כי למרות שמם העוקצני, לא מדובר בכלי הרחקה תוקפני בכלל. אין כל רצון או ניסיון לדקור את היונים, אלא פשוט להפוך את המשטח שהיה פעם מזמין ונוח למשטח שפשוט אי-אפשר לנחות עליו, לעמוד עליו, ובטח שלא להקים עליו קן. מדובר בדוקרנים דקים, לרוב מנירוסטה או מפוליקרבונט, חומרים עמידים שנועדו לא רק להרחיק את היונים, אלא גם להתמודד עם פגעי מזג האוויר, שהרי הם מותקנים במקומות חשופים. התקנת הדוקרנים פשוטה יחסית, אבל במצבים מורכבים בהם אין גישה מהירה או פשוטה למכלול האזורים בהם יש יונים, לא ניתן יהיה להתקין את הדוקרנים, או אז עדיף להתקין רשת חזקה ליונים.

מה לגבי הלשלשת הקיימת?

אם אי פעם ניסיתם לנקות צואת יונים בוודאי גיליתם שזה לא כל כך קל. נכון, אם תפסתם את הלשלשת ממש ברגעים הראשונים לאחר שהיא נחתה, הניקוי פשוט לגמרי. ברם ברגע שהיא מתחילה להתייבש על המשטח, בטח בייבוש בשמש, היא נוטה להיתפס היטב כמעט על כל חומר. הסיבה היא החומצות הדביקות שפוגעות במשטח, וממש חודרות אליו.

לכן אם אתם צריכים רשת יונים להרחיק יונים מהשטח, סביר להניח שכדאי לשוחח עם מרק גרמידר מומחה להרחקת יונים, ולנקות גם את הלשלשת שכבר הצטברה, ובאופן מקצועי ויסודי.