ידע לא 'הולך' בכוח, רק בנוח!
- 11/02/2012
- זמן קריאה מוערך: 30 שנ'
הידע החשוב ביותר והקריטי ביותר לארגון הוא ידע בלתי-מובנה. ידע הנשען על ניסיון, על למידה ועל יצירת ידע חדש. היות שכך, אין כל תוחלת בניסיון 'ללכוד' ידע, 'להוציא' ידע סמוי מראשם של עובדי הידע, 'לחשוף' ידע סמוי ולהפכו לגלוי ועוד. מאמצים רבים משקיעים ארגונים בניסיונות עקרים להגיע אל הידע הבלתי-מובנה משום שהארגונים נעזרים לצורך כך בכלים ומנגנונים מובנים. מי שיודע, יודע שהוא יודע. הוא גם ישמח לשתף בידע שלו, בלעדי השיתוף – לידע שלו אין ערך. לכן, צריך לאפשר לו סביבה, או מקום, לספר מה הוא יודע, באופן חופשי, פתוח ובלתי מותנה.
קטגוריות
עוד בנושא
-
מנהלים אמורים להיות המובילים של האמון הארגוני
אסור להתבלבל: תשתיות תומכות ידע אינן רק תשתיות טכנולוגיות, כגון אתרים,...
-
האתגר האמיתי שעומד בפני הארגון בניהול הידע, הינו למפות ' מה הארגון יידע בעתיד'
אחד היישומים אותם נמצא לרוב בארגונים הפעילים תוכניות ניהול ידע הוא...
-
'ראשית חוכמה – קנה חוכמה'
ארגונים רבים ממקדים את מאמצי ניהול הידע שלהם בחדשנות וביצירתיות, כדרך...
הוסף תגובה