חמישה טיפים למנהל המתחיל
- 27/08/2018
- זמן קריאה מוערך: 2 דק'
היכולת לנהל אנשים ולהניע תהליכים היא יכולת מולדת המתפתחת עם השנים. דרך לימודים מקצועיים והתנסות בשטח, כל מנהל לומד כיצד לנצל את יכולותיו, להשתמש בכלים שרכש ולהיות מנהל טוב יותר לארגון מוצלח יותר. אם אתם בתחילת דרככם כמנהלים וחוששים מפני האתגר שלקחתם על עצמכם – הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם להתמודד איתו באופן מוצלח ויגרמו לכם להיות מנהלים טובים ויעילים יותר.
1. אתם מתכננים – העובדים מבצעים
2. אתרו עובדים שניתן לפתח
תפקידם של המוסדות להשכלה גבוהה הוא להנחיל ידע תיאורטי ושימושי בתחום הנלמד. השילוב בין הידע המקצועי שרוכש המועמד לעבודה בתוספת כשרון ונטיה טבעית הם ללא ספק הבסיס לכל עובד טוב ואיכותי, אך עם זאת, חשוב לתת קרדיט משמעותי גם לאיכויות נוספות של העובד, כי הם אלו שיקדמו את הארגון שלכם יותר מכל: סקרנות ותשוקה. כשאדם להוט ללמוד, לגלות דברים חדשים ולרכוש ידע חדש, היכולת של הצוות הניהולי לאמן אותו להצלחה גבוהה יותר. לכן, לצד איתור מועמדים רלוונטיים למשרה המבוקשת, שימו לב גם לסקרנות הטבעית שלהם ולתשוקה שלהם להצליח.
3. המפתח להצלחה – עבודת צוות
החינוך בבית הספר ובאוניברסיטה מבוסס על הישגים אישיים ופיתוח קריירה עצמאית, אך ב"חיים האמיתיים", עבודת צוות היא המפתח להצלחה. אתם, כמנהלים, צריכים לשאוף לעבודת צוות והרמוניה קבוצתית. עודדו את העובדים שלכם לתרום זה לזה, תכננו את הפרויקטים השונים כך שהתוצר הסופי יהיה פרי עבודתם של כל העובדים וכך תוכלו להשיג הרבה יותר – גם ברמה האישית של כל עובד, גם ברמת ההרמוניה המשרדית ובעיקר בכך שתצעידו את הארגון שלכם לתוצרים איכותיים יותר.
4. הבינו מהו ניהול עסקי
היו מחוברים לעסק שלכם ברמה היומיומית. הרגישו את הדופק שלו, הבינו מה הוא דורש מכם, מה עליכם לתת לו וכיצד תוכלו לגרום לו לעבוד טוב יותר. נצלו את הזמן שלכם באופן האפקטיבי ביותר ונתחו את פעילות העסק בעזרת אנשי מקצוע מנוסים. ברגע שתבינו מהו ניהול עסקי מיטבי ומה מצופה מכם, תגלו בקיאות רבה יותר בכל זרועות העסק – ממערך השיווק, התפעול, המערך הכספי ועוד.
5. צרו תחושת בטחון בארגון
כל עובד רוצה להרגיש בטחון במקום עבודתו, לכן חשוב שתצרו אצל העובדים שלכם תחושת אמון ובטחון. כשהעובדים שלכם ירגישו שאתם נמצאים כאן בשבילם וכשהם ידעו שהם יכולים למצוא אצלכם אוזן קשבת – האווירה בארגון תהיה נעימה ופרודוקטיבית הרבה יותר. גם אתם, כמנהלים, תרגישו טוב יותר כשתדעו שהעובדים שלכם מאמינים בכם וסומכים עליכם. זכרו תמיד לדבר בכנות ובגובה העיניים, כך תצרו תחושת אמון ביניכם ותפתחו תקשורת בינאישית בריאה.
-
דבקות במטרות לטווח הקצר, משפרת את הסיכויים להשיג את המטרות לטווח ארוך
כדאי לקבוע מטרות כלליות; מה רוצים להיות ומטרות ספציפיות שיקדמו אותנו...
-
תפקיד חדש הינו הזדמנות לצמיחה
הסתכל על תפקיד חדש (בין אם הוא תפקיד מקצועי, ניהולי, או אחר) כעל הזדמנות...
-
למד להכיר את האנשים החדשים איתם תעבוד, ואל תצמיד להם תוויות
גם אם התפקיד החדש הוא באותה יחידה בה עבדת, ללא ספק, תזדקק להכיר אנשים...
-
נחלה למכירה – איך הופכים נחלה חקלאית לנחלה יוקרתית
החל משנות התשעים, עת המדינה החליטה שניתן להפשיר קרקעות חקלאיות לצורכי...
-
מבנים ניידים – למה הם משמשים אותנו?
בהוויה הישראלית יש מקום של כבוד למבנים זמניים, עוד מימי העליות הראשונות,...
-
5 יעדים שהם לא רק בטן גב
הרבה מקומות תיירותיים ברחבי העולם משווקים את עצמם על טהרת החופים הלבנים...
הוסף תגובה