אחת הדרכים הטובות להתמודד עם תוצאות לא טובות, היא להתמקד בעתיד

כלי חשוב ומשמעותי בתקשורת עסקית/ניהולית הוא היכולת למשב, לתקן ולהנהיג משמעת ארגונית.

חלק מתפקידו של המנהל הוא להיות מורה ובמקרים אחרים להשליט משמעת. המשמעות היא שכדי שאתה תבצע את תפקידך בצורה טובה, כדי שתוכל להפיק מקסימום מפוטנציאל העובדים שלך, ובכדי שתוכל לאפשר להם להתפתח – אתה חייב להעניק להם בצורה עקבית משוב על ביצועיהם.

 

כמה כללים למשוב אפקטיבי:

 

– ביקורת בונה: מטרת המשוב הוא לקדם ולפתח את יחסכם עם העובד ולשפר את ביצועיו. המטרה היא חיובית. זכור זאת!
– מיקוד בהתנהגות: במקרים שאינך שבע רצון מהתנהגות או ביצועים, החל מדווח של מה אתה רואה – לא מה אתה מרגיש או מתרשם או מפרש את המאורעות.
– להתמקד בעתיד: אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם תוצאות לא טובות היא להתמקד בעתיד. במקום להתרגז על מה שכבר קרה או לא קרה, אתה יכול להסביר בבהירות, מה וכיצד אתה רוצה לראות דברים נעשים באופן שונה, החל מעכשיו?
– בנה הערכה עצמית: סיים כל שיחה ומשוב בתקווה ובאמונה בעובד. עשה תמיד את המקסימום לשמר ולהעלות את הערכה העצמית של העובד. סיים את השיחה עם הצהרה חיובית, שתגרום לאדם לחזור לעבודה עם מוטיבציה והרגשה טובה יותר עם עצמו.
– בקר את העובד בפרטיות. כשעובד עשה טעות או ביצע משימה בצורה גרועה, תדאג להיפגש איתו ביחידות, תסביר את דאגותיך ותבקש הסברים, לפני שאתה אומר דבר !
– עשה לך הרגל וקבע ביומן פגישה אישית עם כל אחד מהכפופים לך, לפחות פעם בחודש לשיחת משוב.

 

זה עובד. זה מצליח.

 

 

הוסף תגובה