אופן ניהול הספרים משתנה לפי סוג העסק והיקפו

כל אדם שיש לו הכנסה מעסק או משלח יד חייב לנהל ספרים. אופן ניהולם משתנה בהתאם לסוג העסק והיקפו. בתחילת הדרך רצוי להיות בקשר הדוק עם בעל מקצוע –רואה חשבון או יועץ מס על מנת לקבל את ההסבר המפורט על אופן ניהול ספרים ונהלי הוצאות חשבוניות וקבלות . כמו כן, שיתוף הפעולה עם רו"ח מקצועי עוזר לעסק להבנות בצורה הנכונה ומשחרר את בעליו מבזבוזי זמן מיותרים.


אי ניהול ספרים כראוי גורם לפסילתם על-ידי רשויות המס. סנקציה זו עלולה להביא למצב בו פקיד השומה יקבע בעצמו את השומה השנתית בה חייב העסק ועל בעליו יהיה להוכיח את הכנסתו המדויקת על פיה ישולם המס.


אזולאי-סוטובסקי, רו"ח – ייעוץ מס, מיסוי בינלאומי, ייעוץ עסקי ועוד

הוסף תגובה